De 40 partussen zijn binnen :D - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Alisha Nejal - WaarBenJij.nu De 40 partussen zijn binnen :D - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Alisha Nejal - WaarBenJij.nu

De 40 partussen zijn binnen :D

Door: Alisha

Blijf op de hoogte en volg Alisha

19 November 2014 | Suriname, Paramaribo

Dag allemaal!
Dat is weer even geleden. Inmiddels twee weken.

Twee weken geleden is er niet zoveel bijzonders gebeurd.

De twee Belgische studenten van ons vaste groepje zijn die week ook weer vertrokken. Donderdag afscheidsfeestje bij hun thuis. Heel gezellig met allemaal studenten bij elkaar. Nu heb ik ook eens gezien hoe zij wonen. Lijkt me erg gezellig, maar ben aan de andere kant ook wel weer blij met mn eigen plekje bij adjie en adja (oma en opa).

Helaas ben ik nu als enige over van ons groepje. Mis ze wel! Er zijn super veel nieuwe studenten bij gekomen. We zijn nu met bijna 5 studenten volgens mij! Echt een verschil met een paar weken daarvoor.

Afgelopen week heb ik nachtdiensten gedaan (gelukkig maar.. lekker het rijk voor mij alleen). Voor het eerst. Ik moet kunnen laten zien dat ik twee vrouwen tegelijk kan opvolgen. Heb ik al wel gedaan, maar om dan ook van allebei de bevalling te doen, heb ik nog niet laten zien. Beetje oneerlijk om anderen hun leerkansen te ontnemen. Stond met twee super leuke verloskundigen dus de tijd vloog voorbij.

Heb iedere nacht twee bevallingen gedaan en de mijlpaal van 40 bevallingen bereikt! Heb er zelfs al 45! Als student moeten wij 40 zelf gedane bevallingen hebben als we afstuderen. Dus ben weer een stapje dichterbij.

Eindelijk de laatste nacht zouden er twee vrouwen bijna bevallen. Eentje had al 3 kinderen en de andere was een eerste kind. Dusja die mult zou wel snel gaan. Kon ik haar mooi eerst doen en daarna wachten op de volgende. Nou mooi niet.
Allebei tegelijkertijd hadden ze ineens 9cm. Ja.. en nu.. even dacht ik dat de primi eerst zou bevallen. Ze ging in 1,5u van 5 naar 9 cm.
Toch maar even de hulp geroepen van de verloskundige. Ik liep binnen bij de een waarop ik de andere hoorde persen. het werd dus een heen en weer geloop van de ene kamer naar de andere. Multitasken!
Uiteindelijk is de mult toch als eerste bevallen. De verloskundige nam de rest over zodat ik de andere bevalling kon doen. Precies een half uur na de eerste, beviel het 18 jarige meisje van haar eerste kindje, een mooie dochter.
En ja, zo gaat de nacht wel snel voorbij.

Helaas heb ik verder weinig tijd gehad om leuke dingen te doen. Hoe dichter bij het einde, hoe drukker ik het lijk te krijgen! Het aftellen is ook al begonnen. Kan het me nog steeds niet voorstellen hoe snel het is gegaan en hoe snel de tijd nog steeds gaat. Ik heb niet eens tijd om rustig verslag naar jullie te brengen.

Deze keer dus een kort verslag vanwege tijdsgebrek. Volgende week weer wat uitgebreider!

Groetjes vanuit het (nog steeds) warme Suriname

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Alisha

Actief sinds 16 Aug. 2014
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 8041

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

24 Augustus 2014 - 26 November 2014

Stage SU

Landen bezocht: